čtvrtek 8. srpna 2013

Přehrada Blansko


Miluju léto! Miluju teplo, horko, sluníčko…vždyť od toho tu léto je, ne? Nesnáším, jak si lidi v polovině léta stěžují, že je moc teplo. To chtějí, aby sněžilo nebo co? Chápu, že uprostřed betonové džungle, tyhle tepla moc příjemná nejsou, ale na koupání je toto počasí ideální.
 
Tentokrát jsem vyrazila mimo Brno a to do nedalekého Blanska. V Blansku kromě aquaparku ve středu města (který je pořád narvaný) je na kopci přehrada „Pálava!“. Parkování i vstup na přehradu je zdarma. První co Vás napadne, když k přehradě dojdete je, že je tam opravdu krásně. Kolem spoustu stromů a samotná voda je jakoby v ďolíku, takže na ni krásně vidíte a i naopak, když jste ve vodě, vidíte krásně na deku a svoje věci. Že by tam bylo prázdno, to se říct nedá. Lidi tam byli, ale ve vodě skoro nikdo. Místa na lehnutí bylo taky dost, bylo to tam daleko volnější než kdekoliv v Brně.

Přehrada je upravená, se schodky na každé straně, skokanským můstkem, dvěma skluzavkami. Přímo ve vodě je i basketbalový koš a natažená volejbalová síť. Pokud si ale budete chtít zahrát obyčejný plážový volejbal i to se Vám tady splní. Voda byla krásně tepla, což je ale v takových teplech snad každá. Dno už je horší, prostě přírodní. V nižší vodě jsou drobné kamínky (dokonce mi to přišlo jako u moře) ale v hlubší části přehrady už narazíte na ostřejší kamínky a občas hlínu. Ale já jsem na takové věcí přecitlivělá a v pohodě jsem tam vlezla, takže hrozné to určitě nebude. Voda je víceméně čistá pokud nepočítám napadané listí a nějaký ten hmyz, já exematik jsem na ni neměla žádnou reakci. Dokonce mě ani nesvědila pokožka.




Pokud máte malé děti (nebo alespoň nějaké děti), tak jistě ocení větší hřiště s průlezkami a houpačkami nebo minigolf. Pokud děti nemáte, tak zase oceníte několik stánků s občerstvením (langoše, párky, klobásy prostě klasika). V jednom jsem dokonce dostala tak obrovský langoš, že jsme se z něj přecpaly dvě. Nutno říct, že byl opravdu dobrý.


Pokud to máte na přehradu do Blanska kousek a ještě jste tam nebyli, doporučuji si ji jet vyzkoušet, opravdu to stojí za to. Nebo máte nějaké doporučení na jiné koupání?

Teress

11 komentářů:

  1. my tu máme taky přehradu Hostivařskou, ale nevlezla bych do ní :D jinak mě to horko vadí dost :// nemám ráda léto a hlavně při delším pobytu na sluníčku se mi dělá špatně

    OdpovědětVymazat
  2. není nad relax u vody :)

    http://estrella-2012.blogspot.cz/2013/08/prazdninova-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  3. právě teď jsem v Blansku :D u babičky :) příbuzná právě říkala, že je to tam špinavý a ségra, která má ekzém se bála, co by jí to udělalo. ale jak vidím, tak by nejspíš byla v pohodě :) na přehradě je to super a mají tam nejlepčí skluzavky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám taky exém a v pohodě... Určitě by jí to nic neudělalo, voda je sama o sobě čistá, jen je tam napadané ze stromů a tak, ale to je všude...

      Vymazat
  4. Tie fotky vyzerajú tak osviežujúco :O :) Waau....

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tady jsem nikdy nebyla, jen přeci to mám kus z ruky. Kdysi jsem mnoho let za sebou jezdila na Lipno - taky dokonalý a s písečnými plážemi. Vzali jsme převoz a byli v Rakousku:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Lipně jsem zas nikdy nebyla já, ale mám v plánu se tam jednou zajed podívat...

      Vymazat
  6. Milá Teress, přehrada vypadá úžasně. Blansko mám tedy hodně, hodně z ruky, ale když jsi nám to tu tak krásně vylíčila, nejradši bych se tam rozjela. Taky jsem každou chvíli u vody, u rybníka, u řeky, zkrátka kdekoli se dají smočit rozpálené údy. ;-)
    PS: a s tím langošem jsi mi tedy nahnala pořádné chutě!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)