středa 11. února 2015

Jídlo jako životní styl

Krásné středeční odpoledne moji milí čtenáři. Ti, co mě sledují i na Instagramu nebo Facebooku, vědí, že od nového roku jíme doma lehčí jídlo. Hlavním důvodem není to, že bych chtěla shazovat kila (i když by mi to určitě nevadilo), ale to, že žaludek mého muže nezvládal nápor všeho sladkého, slaného a smaženého. V rámci léčby, jsem musela začít vařit doma lehčí jídla, ale jaké? Je těžké každý den něco vymýšlet, zvlášť když můj muž nebude jíst jenom saláty, ale potřebuje taky nějaké to sladké a hlavně maso. Jinak bych s ním asi nevydržela.





Sáhla jsem do knihovny pro kuchařku „Jídlo jako životní styl“(Petra Lamschová a Petr Havlíček), co jsem dostala asi před dvěma lety a od té doby tam jen tak ležela (to mám i druhý díl), nakoupila potřebné suroviny a začala zdravěji vařit.





V kuchařce najdete 100 receptů, z nichž některé jsou moc dobré (například výborné špenátové rizoto), některé jsou obyčejné a děláte je doma běžně (zeleninová polévka) a některé jsou tak pitomé, že nechápu, jak je mohl někdo dát do kuchařky (ananasový dezert – nakrájejte ananas na kolečka, posypte cukrem a ozdobte lístky máty). Dle mého názor a našich chutí je to s recepty tak půl na půl. Půl jich je opravdu dobrých a půl jich je takových, že se mi ani nechtěli dělat. Kromě receptů obsahuje kuchařka i odpovědi a témata, která jsou ve vztahu s dietou, hubnutím a zdravím životním stylem často diskutována. Toto počtení pro mě bylo velmi zajímavé, i když už si z toho půlku nepamatuji J (klasika).


Hlavní, ale je, že jídla opravdu žaludek nedráždí, když si uděláte to, co jíte, tak jsou i chuťově moc dobrá. Asi po nich nezhubnete, k tomu je potřeba trošku víc, než je úprava jídelníčku, ale hlady trpět nebudete, chutěmi také ne a rozhodně nepřiberete.


Znáte tuto kuchařku? Vaříte někdy podle nějakých kuchařek? Jaká kuchařka je Vaší oblíbenou? Já jsem zřejmě takový sběratel kuchařek, takže každý typ na nějakou novou uvítám.

Krásný zbytek dne,

Teress

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)