pondělí 30. března 2015

Velikonoce v Brně

Krásné Modré pondělí milí čtenáři. Proč modré? To já vlastně nevím, nějak to souvisí s Velikonocemi a doma jsme nikdy o žádném Modrém pondělí nemluvili. Vy ano? My jsme drželi jen Škaredou středu, Zelený čtvrtek, Velký pátek, občas jsem něco zaslechla o Bílé sobotě a můj diář se chlubí Velikonoční nedělí. Kdybychom všechny tyto dny tady měli rozvádět, tak by to bylo zřejmě nadlouho a hlavně tento článek by šel úplně jiným směrem, než by měl. Pro mě je důležité Velikonoční pondělí, hlavně z toho důvodu, že se jedná o svátek a většina pracujících zůstává doma. Na nějaké mrskání můžu zapomenout, to mi hrozí tak maximálně od mého muže. V Brně je to úplně jiné, než když jsem bydlela na vesnici. Tady se nikdo o nikoho nestará, a když ano, tak je zřejmě pěkně nalitej.



Prakticky všechny velikonoční tradice jdou mimo mě, občas udělám špenát na zelenej čtvrtek a koupím si třeba zelené pivo, které nikdy nevypiju, protože to prostě chutná pořád jako pivo.



Velikonoce jsou ale super, mimo jiné si můžete udělat novou výzdobu bytu, nabarvit si vajíčka abyste si mohli poté dopřát tradiční povelikonoční pomazánku a hlavně něco se vždy děje. Velikonoční slavnosti, trhy, na hradech, zámcích a dokonce i v pivovarech se konají různé velikonoční akce.


V Brně na Svoboďáku začaly Velikonoční slavnosti už 27. března a končí 5. dubna. I přes nepřízeň počasí jsme se tam s mužem v neděli vydali. Trhy jsou maličké, rozhodně se to nedá srovnat například s Vánočními trhy. Podle internetu by zde mělo být 36 stánků, ale nevím, nepočítala jsem je. Na nich si můžete pořídit něco k jídlu (sýry, halušky, bramboráky…) něco k pití (pivo, Turbomošt, víno…), ale také malovaná vajíčka z různých materiálů, pomlázky a různé velikonoční a jarní dekorace. Součástí trhů jsou i dětské dílničky. Včera tam děti vyráběli čelenky a klobouky. Očividně je to moc bavilo. Jejich rodiče možná o něco méně, protože se netvářili moc nadšeně, že jim jejich dítě vyrobilo například čelenku (z papíru) a nutilo je to pak po náměstí nosit. Jak už bývá zvykem, nechybí pódium s doprovodným programem (viz. foto) a ve čtvrtek se tam prý bude podávat špenát. Takže jestli se Vám doma nechce žádný vařit, běžte na náměstí. Jakým způsobem ho budou servírovat, to bohužel nevím a já osobně tam určitě nepůjdou. Má být docela zima a jednou mi to asi stačilo.









Jaký máte program na zelený čtvrtek? Jíte něco zeleného? Chodíte na zelené pivo? Chutná Vám víc jak to normální?

Krásný začátek velikonoc přeji Vám všem.

Teress

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)