středa 24. února 2016

Detox s chutí (druhá část)


Minulý týden jsem Vás zahltila informacemi o Detoxu, o tom v čem spočívá, podle čeho jsem se při něm řídila, jak vyjde finančně… pokud Vám článek unikl, můžete si ho přečíst tady (odkaz). Dnes už se tímhle zabývat nebudu, tentokrát Vám chci napsat ryze subjektivní názor na moje detoxové počínání.


Smoothie

Představovala jsem si to moc růžově. Budu si pít koktejly, které mám moc ráda (vždy jsem si je u UGA kupovala za zbytečně velký peníze a teď je budu mít doma). Navíc všichni co detox drží, se tváří jak je to strašně zábavný. Fotí si na Instagram ty svoje freshe a vlastně Vám k tomu nikdy nikdo nenapíše: „Vypadá to krásně, ale dneska to fakt není dobrý a děsně mě otravuje si to chystat“.
No jo, kdyby každý koktejl chutnal tak jako u UGA. Některé byly fakt hnusné, zvlášť nezapomenu na ten, ve kterém bylo zelí.
Po třech dnech mi smoothie začaly lézt krkem a nejraději bych je vyměnila za dortíčky. A kafe? To Vám taky žádný koktejl nevynahradí, co si budeme povídat. Navíc loupat mango nebo ananas je fakt za trest.




Výroba smoothie nějakou chvilku zabere

Jak dlouho Vám trvá oloupat Mango? A ananas? Vyjádřit jablka? A teď si představte, že loupete a krájíte denně několik kusů ovoce. Každý den. A nejlíp v sedm ráno, před tím, než odejdete do práce. A pak mixujete. A Váš pes nesnáší zvuk mixéru. Dobře, vím, že ne každý má doma psa, který si neoblíbil mixér…ale i tak. Protože jsme detoxikovali společně s přítelem, tak jsem všechno dělala rovnou dvakrát. Musím říct, že hodinu denně mi příprava smoothie určitě zabrala. Ono se totiž musí pak všechno umýt, a když nemáte myčku, tak pěkně ručně. Krásná rána strávená mytím mixéru.


Jídelníček při detoxu je dobrý.

Mimo smoothie jsem samozřejmě i jedla. Snažila jsem se nastolit pravidelnost v jídlech. Místo snídaně jsem si dala smoothie a pak následovalo dalších pět jídel. S tím, že jídla se skládala převážně ze zeleniny. Chtěla jsem se mít alespoň jedno normální teplé jídlo denně, což byl většinou oběd. Jedla jsem převážně kuřecí maso, ryby a jako přílohu brambory. Pečivo jsem nevypustila úplně, ale stáhla jsem ho na minimum. Jedla jsem jen kukuřičné nebo rýžové suchary anebo žitné chleby (takové ty hutné, co se prodávají nakrájené po pár kouscích), k tomu většinou žervé a kuřecí libovou šunku. Na večeři se u nás doma podávaly jen zeleninové saláty, což máme moc rádi, takže nám to nevadilo.


Výsledky

Pozitivní výsledky detox určitě má, během prvních dvou dnů mi splasklo břicho. Nemyslím, tím, že zhubnete, ale břicho se Vám ufoukne (vtipné) a zploští. Mám dojem, že i po těch deseti dnech detoxu jsem asi dvě kila zhubla, ale taky to může být nemocí, s kterou souvisí nechuť k jídlu. Tím se dostáváme ke zdraví. Určitě nechci tvrdit, že jsem kvůli detoxu chytla chřipku (za tu může ten pán, co na mě v práci chrchlal, díky moc). Zároveň si nemyslím, že když během detoxu máte přísun tolika vitamínu (z ovoce a zeleniny), stanete se rázem zdraví. Spíše Vaše tělo, které není navyklé na takovou dávku vitamínů, stejně většinu z těla vyloučí pryč. Očištění těla bude zřejmě spočívat v tom, že se vyhnete škodlivinám jako kávě, alkoholu, nezdravému jídlu a pokud Vám k tomu zachutnají smoothie, proč do toho nejít? Žádné zázračné účinky z detoxikování se určitě nedostaví, ale tělu tím určitě neuškodíte.


Detox není nic pro mě.

Vždy, když zahájím nějaký dietní program, v hlavě mi něco přeskočí. Za normálních okolností nepotřebuji pít kávu a na čokoládu si ani nevzpomenu. Jakmile ale začnu s jakoukoli dietou, od prvního dne mám chuť na cokoliv nezdravého a právě i na věci, které normálně nejím. Diety totiž nejsou nic pro mě, mám zřejmě v nevědomí zakořeněné, že jsou špatné a chtějí mi ublížit. Kdybych chtěla zhubnout, raději přidám na pohybu, ale jídlo na to mi nikdo nesmí sáhnout. Věřím, že spousta lidí to má stejně. A jestli jste to právě Vy, budete mít s detoxem velký problém.


Jak jste na tom Vy s různými dietními programy? Už jste zkoušeli nějaký detox? Umíte si představit život bez čokolády a smaženého jídla?




Teress

2 komentáře:

  1. Super článek. :) Já bych se asi ráno o půl šesté k chystání ovoce nedokopala, i když možná, že by mě ten zvuk mixéru probral. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zvuk mixéru bych o půl šesté fakt slyšet nechtěla :-)

      Vymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)