středa 2. března 2016

Tuňáci na ledu

Každý v Brně chce být fotografem a nejlepší sobota je se sklenkou vína v ruce.



S mírnou rýmou po prodělané chřipce (kterou jsem si opravdu nezpůsobila detoxem – článek), vydala jsem se 20. února k brněnskému Boby centru, kde se ve vyhřívaných stanech konala velká událost „Tuňáci na ledu“.

Celou akci pořádal Ocean 48, dodavatel čerstvých ryb a dle tiskové zprávy se návštěvnost měla pohybovat kolem 2-3 tisíc osob. Větší počet lidí jsem samozřejmě očekávala, protože to nebyla první akce od Oceanu 48 na které jsem byla, ale nakonec to nebylo až tak hrozné. Na Slavnostech moře (článek zde), bylo lidí určitě více.

Bylo dovezeno 24 tuňáků.

Gastro akce Tuňáci na ledu měla být jedinečná především tím, že před zraky veřejnosti bude současně porcováno 24 tuňáku. Tuňáci k nám byli letecky dopraveni až z dalekých Malediv, kde byli loveni na dlouho udici a splňují certifikaci MSC pro udržitelný rybolov.

Porcování v přímém přenosu.

Celé to mělo odstartovat v jedenáct hodin. Předpokládala jsem, že v jedenáct hodin začnou kuchaři z renomovaných brněnských restauraci pomalu zabodávat nože do ryb, přijela jsem raději o chvilku dřív. Dobře jsem udělala, protože řada lidí už se začala srocovat před oponou, za kterou se už pomalu připravovali kuchaři se svými tuňáky. Naštěstí na nás zbylo ještě jedno krásné místo v popředí, ze kterého jsme dobře viděli. Po chvíli následovala kratičká přednáška o tuňácích, lovení, Oceanu 48 a celé akci a pak nezbývalo už nic jiného než rozhrnout oponu. Následovala úchvatná podívaná na kuchaře a jejich ostré nože a několik krásných tuňáků. Pro mě to byl zážitek, jelikož jsem tuňáka nikdy pořádně neviděla (ostuda) a tak jsem se nestačila divit, jací jsou velcí a krásní. Samotné porcování Vám popisovat nebudu, nevidím na tom nic hezkého, navíc tomu stejně nerozumím. Podívaná to byla velmi zajímavá, kuchaři při své práci velmi ochotně pózovali fotografům, odpovídali na veškeré otázky návštěvníků, u toho se usmívali a filetovali.





Když se v Brňákovi probudí fotograf

Líbilo se mi to, ale jen do té chvíle, než se z většiny lidí, která vlastnila alespoň mobilní telefon, stali profesionální fotografové, kteří potřebovali stát alespoň deset centimetrů od ryb a fotit všechno co bylo v danou chvíli možné. Bohužel to šlo jako vlna a dopadlo to tak, že kvůli hrstce lidem s mobilním telefonem v ruce nakonec nikdo nic moc neviděl. Už chápu, proč na většině akci máte nataženou pásku, která znamená „za to prostě nechoď“. Po několika minutách filetování jsem se vydala na cigárko a dala si výborné cappuccino (jak je možné, že na takových akcích mají tak výborné kafe), nýbrž jsem stejně už nic neviděla a navážet se do copaté holky s telefonem v ruce, který strká tuňákovy pomalu do hlavy, aby zachytila jeho dutinu ústní, mě už přestalo bavit.

Asi po dvaceti minutách přestalo amatérské fotografy z Brna poskakování s fotoaparáty před podiem bavit a šli si zřejmě dát něco na zub. Pokud jste tuto dobu vychytali, mohli jste se jít dívat na poslední filetování, měli jste zaručené místo v předních řadách a klid.




Lahůdky z tuňáka a sklenka vína k tomu

Jak už jsem nakousla, na místě jste si mohli dát i něco dobrého. V nabídce byly převážně pokrmy z tuňáků například tradiční italský tuňákový tartar, grilovaný tuňák, teriyaki s pečenou zeleninou a wasabi majonézou, tataki z páleného tuňáka a salátek z mizuny a mungo výhonků, ale také ústřice a něco sladkého ke kávě. Samozřejmě k dispozici byly také teplé a studené nápoje. V kurzu bylo hlavně bílé víno, protože naprostá většina návštěvníků byla k vidění alespoň se sklenou vína v ruce (za předpokladu, že neměli rovnou celou láhev), což mě nijak nepohoršuje, protože jak všichni víme víno mám také moc ráda. Kdybych teď nebyla v práci, hned bych si malou skleničku dala.

Celá akce byla velmi podařená, i když příště by to chtělo větší prostory a více stánků s jídlem aby člověk nemusel pořád čekat fronty.

Byli jste taky na Tuňácích na ledu? Co jste si dali dobrého?

Přeji Vám krásný den a hlavně pro nás pracující rychlý zbytek týdne, vždyť za necelé tři dny je zase víkend.


Teress

2 komentáře:

  1. Sakryš já na to zapoměla :( Chtěla jsem také jít :(

    Dnes u mne na blogu Army outfit :

    www.lucieglam.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, bylo to zajímavé, ale myslím, že tato akce v Brně nebyla naposledy.

      Vymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)