pondělí 11. dubna 2016

Peču s Ghetta blogem




Krásný, i když zamračený den moji milí čtenáři, dnes mám pro Vás úplně nový formát článku, který se na blogu začne pravidelně objevovat a měl by nahradit příspěvky s recepty. Vychází z toho, že ne každý vymýšlí stále nová jídla, proč pořád něco vymýšlet? Vždyť existuje tolik receptů, dobrých nebo špatných. Stalo se Vám někdy, že jste vařili podle receptu, opravdu jste se ho krok za krokem drželi, ale stejně stál výsledek za nic? Kdo vlastně recepty zkouší? Kdo Vám zaručí to, že si je autor jen nevycucal z prstu? Rozhodla jsem se, že budu připravovat jídlo podle různých receptů a zjistím, jestli se je vyplatí vůbec vařit/péct.

Americký jablkový koláč

První recept, který jsem zvolila je Americký jablkový koláč z Ghetta blogu (odkaz).

Žádný koláč jsem nikdy nepekla, ale vždy mě to lákalo. Trošku jsem měla z přípravy strach a viděla jsem se, že dopadnu jako Carrie ze Sexu ve městě, když peče koláč na chatě v lese, popálí se o něj a nakonec si koupí taštičku v Mc Donaldu.

Jediné co mi chybělo k tomu, abych se do koláče pustila, byla pečící forma, proto jsem se napřed vydala do Ikei, kde jsem jednu koupila. Vlastně jsem koupila rovnou sadu forem, jednu na koláč a jednu menší dortovou za 129 korun.

Zdroj - Ikea


Jako suroviny jsem použila jen ty, co uvádí Veronika ve svém receptu. Ze zkušenosti vím, že se nevyplatí něco zaměňovat a navíc celý recept je o jablkách se skořicí. Proč bych něco zaměňovala, když se jedná o tak skvělou kombinaci? V receptu stojí, že se mají použít jablka tvrdá a kyselá, mě tedy muselo stačit to, že jsou zelená, protože ochutnávat jablka v obchodě by asi nevypadalo moc dobře a v oku to prostě nemám.

Pak už jsem šla krůček po krůčku a zadělala na těsto. Vzhledem k tomu, že je těsto převážně máslové a máslo se na něj má použít studené, rozhodla jsem se, že ho nebudu vůbec připravovat ručně, protože s mou rychlostí by se mi máslo v rukách začalo hned rozpouštět. Celé těsto jsem proto připravila v mixéru. Dělat těsto v mixéru (robotu) nemám ve zvyku, zkoušela jsem to poprvé a jsem z toho nadšená.  Prostě vše co do těsta patří naházíte do robota, zapnete a asi za dvacet vteřin máte krásné těsto a čisté ruce.

Dle receptu se mělo těsto rozdělit na dvě části, udělat z něj placky, zabalit do potravinářské fólie a dát na chvíli do lednice. Jak autorka doporučuje, díly jsem zvážila, aby byli stejně velké, hodila jsem každý kus zvlášť na folii, na to jsem položila další folii, uplácala placku (rukama) a šoupla ho do lednice

Fólie jsem použila záměrně více, aby byla dostatečně velká a mohla jsem těsto válet přímo přes folii. Je to dobrá vychytávka, protože pokud těsto rozválíte přes potravinářskou folii, nelepí se k válečku, nepraská a drží pěkně tvar.


Takže pokud vás těsto štve a nejde normálně válet, položte na něj potravinářskou fólii a válejte přes ni.

Když už jsem zvládla těsto nějakým způsobem vyválet (a kupodivu jsem to měla raz dva) přenesla jsem ho pomocí folie do formy a až tam jsem folii od těsta odlepila.

Poté jsem udělala naprosto vše dle receptu (žádná vychytávka mě u toho nenapadla) a koláč dala do trouby.

Jediné co mi trošku nevyšlo je, že koláč jsem měla při jednom okraji trošku připálený (šlo to na chuti cítit), proto příště musím koláč přikrýt dříve alobalem (viz článekz Gghetta blogu) anebo zkusit snížit teplotu v troubě.

Koláč  vypadal krásně a sliny se na něj jen sbíhaly. Jak by také ne, když po celém bytě voněly jablka se skořicí. Ovšem jak Verča na blogu uvádí, koláč se má jíst až jablka zchladnou a nejlíp druhý den. To bych opravdu doma čekat nevydržela a tak jsem byla nucena zajít na víno.


Nakonec byl koláč moc dobrý a pokud máte  jako já rádi skořici, určitě si jej doma také upečte, jen se po něm zapráší.


Hladký vstup do nového týdne Vám všem.

Teress


1 komentář:

  1. Mnam :)

    http://style-and-smile15.blogspot.co.uk/2016/04/tip-vonavy-obchod.html

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)