čtvrtek 21. dubna 2016

Vivat Zelňák – slavnosti medvědího česneku


Kdo mě sleduje na Facebooku ví, že v pátek a v sobotu se konala první akce pro oživení Zelného trhu s podtitulem „Slavnosti medvědího česneku“. Vzhledem k tomu, že se tento rok stal z medvědího česneku opravdový fenomén (to žádný rok nepamatuji) o kterém se píše, kam jen se podíváte a všichni si ho doslova zamilovali, bylo toto zaměření určitě výborným tahem. Já sama mám medvědí česnek moc ráda, nejvíce jen tak položený na chlebu s máslem. Letos jsme se na něj dokonce vydali a natrhali jsme ho tolik, že máme ještě teď doma dvě skleničky pesta, které je zase výborné na topinku nebo toust.


Jak už jste jistě pochopili, festival se konal na Zelném trhu v jeho horní části, hned nad běžnými zelináři. Vyrazila jsem hned dopoledne a dobře jsem udělala, bylo totiž krásně, teplo a úplně jasno.

Návštěvníkům bylo nabídnuto vařené nebo grilované jídlo z několika stánků a to od restaurace Jedna Báseň (jednou jsem byla v Bohunické pobočce a je to tam velmi příjemné), od bistra Mikrofarma, ERA kavárny a Šelepky. Pokud jste neměli chuť na celé jídlo, mohli jste si pořídit i nějaké drobnosti například pesto z medvědího česneku, které bylo možno na místě ochutnat, sladké i slané pečivo a k pití nějaké dobré víno, kávu či nealkoholické sodovky.






Dala jsem si hamburger z farmářského hovězího s majonézou z medvědího česneku, rajčatovou salsou a polníčkem v domácí máslové briošce od Mikrofarmy a musím říct, že byl výborný. Možná bych byla raději mít tam více medvědího česneku, ale jinak byl výborně ochucený, nebyl suchý a to maso…prostě super! Mikrofarmu nalezete na většině food akcí, co se v Brně konají. Až půjdete někdy kolem, neváhejte se u jejich stánku zastavit.



Po burgeru jsem dostala žízeň a tak jsem zavítala k Jedné básni, kde kromě skvěle vypadajícího jídla byly v nabídce také různé nealkoholické limonády. Já si vzala jednu okurkovou, ale bohužel mě moc nenadchla, i přesto, že tam nějaký ten okurek plaval, bylo na ní znát, že je převážně ze sirupu a byla hodně sladká. Nesnáším limonády ze sirupu, a když už to tak někdo dělá má to tam prostě napsat. Čekáte, že dostanete okurkovou limonádu z okurek (nečekaně) a pak máte sladkou šťávu ze sirupu. Docela často se setkávám, že se ze sirupu podává i mátová limonáda, to už mě teda zabijí, protože neznám nic hnusnějšího než mátovou šťávu.

Po „obědě“ nastal čas kávy. Nevím, jestli jsem měla kávu ze stánku, který patřil k festivalu, jelikož byl položený o něco málo níž. Nacházel se (dalo by se říct) pod stánkem Mikrofarmy, kávu tam prodávala paní, která měla v nabídce také krásně vypadající zákusky. Zákusek jsem si nedala, protože jsem před tím navštívila Cupcakekárnu, ale dala jsem si jedno cappuccino. No když pominu to, že paní nějak stávkoval kávovar (myslím, že značky Jura), protože měla přeplněnou odpadní nádržku, musím říct, že kdybych si udělala rozpustný kafe doma z konvice, budu na tom stokrát líp (a to neberu v potaz, kolik jsem za to platila).

Na festivalu se také konal doprovodný program, ale v sobotu dopoledne asi žádný nebyl.

Pokud jste vyrazili s dětmi, čekal tu pro ně takový menší koutek, kde si mohli například něco nakreslit.

A pokud by Vám tohle všechno nestačilo (a jste muž), mohli jste se zajít oholit k Kentaur Barber Shop.

Festival se mi líbil, byl takový komorní, ale milý. Pro příště bych možná udělala prostornější uličku mezi stánky, protože se tam nedalo pěkně projít a to tam těch návštěvníků nebylo až tolik.

Jaký máte postoj k medvědímu česneku Vy? Máte ho rádi nebo ho nevyhledáváte? Kupujete nebo si jdete natrhat do přírody?



Teress

2 komentáře:

  1. Já měla teď v týdnu na oběd v jedné restauraci květákový krém s pestem z medvědího česneku, byla vynikající. :)

    Achjo, kam na ty food akce pořád chodíš? Já se o nich vždycky dozvím, až když je po nich. :D Je nějaký stránka pro food nadšence, která na podobné akce upozorňuje?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky nemyslím na nic jinýho než na jídlo, takže pořád prohledávám internet kde co je. Ale na většinu akcí upozorňuji vždy v pátek (přinejhorším v sobotu dopoledne) na fb blogu.

      Vymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)