pondělí 28. listopadu 2016

Poslední dýňové a husí slavnosti

Dýňové slavnosti v zahradnictví u KopřivůDýňové a husí slavnosti na Food parku


I když je už konec prosince ráda bych Vám napsala o dvou dýňových slavnostech, které jsem na podzim navštívila.


Dýňové slavnosti v zahradnictví u Kopřivů
(8. – 9. října)


Každý rok jezdím na dýňové slavnosti, které se konají nedaleko Brna v Šebrově přímo v  zahradnictví U Kopřivů.

Několikrát do roka se zde konají různé akce, já navštěvuji právě zmíněné dýňově slavnosti. Oproti jiným dýňovým slavnostem U Kopřivů naleznete opravdu velké množství dýní. Letos jim byl věnován celý skleník a u každého druhu se nacházel popis s názvem dýně a jejím použitím. U některých jsem se divila, že jsou vůbec jedlé, protože vypadaly naprosto stejně jako okrasné dýničky. Ale co já vlastně o dýních vím? Třeba to, že některé z nich jsou moc dobré, a že z těch velkých se dají vyřezat pěkní strašáci. Vyřezat z dýně strašáka jste si mohli samozřejmě i tady a jako každý rok byl o tuto aktivitu obrovský zájem. Naštěstí s tím U Kopřivů počítají, a proto je k vyřezávání dost prostoru, dýní i nástrojů. Pro děti tu bylo také slámové hřiště, které každoročně sklízí velký úspěch (kdo jako dítě neskákal do slámy?) a také divadlo Koráb.



Největším lákadlem na jakýchkoli dýňových slavnostech (i těch dalších) je pro mě jídlo. Zde tomu nebylo výjimkou a jsem ráda, že nabídka jídel byla opravdu převážně dýňová a velmi různorodá. Ochutnat jste tak mohli například grilovanou dýni, dýňovou polévku (dva druhy), dýňové zelí, spoustu dýňových dezertů a nechyběly ani malé jedlé dárečky, které jste si mohli zakoupit na cestu domů, jako byla dýňová semínka nebo pečený dýňový čaj.


Dala jsem si dýňové zelí s  vepřovým masem a nočky. Nikdy dříve jsem dýňové zelí neměla, a tak jsem ho ráda ochutnala. Nakonec to byla spíše taková kaše, myslela jsem, že dýně bude nastrouhaná jako zelí, ale nakonec mi zelí nepřipomínala ani trošku. Dýňová kaše s nočky mi chutnala a porce byla taková, že jsem se z něj opravdu přejedla. Ale maso bych k tomu mít nemusela, bylo hodně tlusté a nijaké, proto jsem většinu z něj dala Fíkušce. Také jsem ochutnala dýňovou polévku, která už je takovou klasikou. Vyzkoušela jsem i grilovanou dýni s česnekem a byla vynikající. Mrzelo mě, že jsem se přejedla zelím, protože na místě bylo tolik jídla za krásnou cenu, které bych ráda ochutnala, ale už jsem opravdu nemohla.

Dýňové slavnosti v Šebrově jsou skvělá akce, jste na čerstvém vzduchu a okolí je plné lesů, takže si můžete udělat i příjemnou procházku. Navíc si zde můžete koupit krásné vazby (za některé si připlatíte), ať už na hrob tak i Vánoční na stůl (to je kombinaceJ). Určitě se sem zajeďte příště také podívat.


Dýňové a husí slavnosti Brno – Malá Amerika
(29. října)


Tento festival je známý spíše pod názvem FoodPark, na který už jsem dávno zanevřela. Opakující se, nezajímavé a většinou úplně předražené věci, které koupíte v každém druhém obchodě, mě nechávají chladnou. Ovšem tematické Dýňové a husí slavnosti mě zlákaly natolik, abych se opět na FoodPark vrátila. Slíbená byla přehlídka restaurací s husími a dýňovými specialitami, na místě měli být prodejci s tematickými surovinami a bohatý doprovodný program.

Můj nákup :-)

Jak už to tak bývá, ne vždy popis odpovídá skutečnosti. Husí a dýňové slavnosti podle mě vypadají jinak, jedny husí lokše a paštika na jednom stánku a husí stehna a burger na druhém opravdu husí slavnosti nedělají a jedna dýňová polévka zase neděla slavnosti dýňovými. A jestli mi někdo napíše, že tam bylo spoustu dýňových cupcaků a cheesecaků, tak to pro mě rozhodně není normální jídlo.

Líbí se mi, že od mé poslední návštěvy se rozrostla plocha na celé dvě haly. Z jedné haly byla udělaná jídelna, kde byly právě stánky restaurací a místo k sezení. Je pravda, že v halách je docela zima, ale s tím se na FoodParku musí počítat.

Co se týče dýňové části slavností, musím říct, že to byly ty nejhorší, na kterých jsem letos byla, u husích letos nemám srovnání. FoodPark být tematický neumí a celé slavnosti vypadaly prakticky jako každý jiný Foodpark a ten už delší dobu nemá co nového nabídnout.



Krásný zbytek dne a hodně dobrého jídla,



Vám přeje Teress




Podobné články na blogu:
Zabíjačkana FoodParku (odkaz)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)