čtvrtek 3. listopadu 2016

Vařím s Kačí

My cooking diary – když Vás vaření prostě baví


Přišel podzim. Pěkně se vším všudy. Na chodnících je spadané barevné listí, v kterém se Fíka s radostí prohrabe, kopce jsou plné létajících draků, ale hlavně se brzy stmívá a počasí (co si budeme povídat) je většinou příšerný. Právě teď nastává čas, kdy místo vysedávání na zahrádkách restaurací a nadšeným vybíráním z jídelních lístků raději zůstanu v teple domova a uvařím něco sama. (To je taky ten důvod, proč poslední vařím s… bylo v červnu.)


Vařím podle mysookinddiary.cz

V poslední době jsem si oblíbila recepty ze stránky mycookingdiary.cz. Nedělám si iluze o tom, že tento blog někdo nezná, ale zkoušeli jste podle něj něco uvařit? Ne? Tak to je velká chyba. Já vyzkoušela několik receptů a musím říct, že všechny dopadly výborně.


K snídani Francouzské tousty



Nejjednodušším a zároveň nejrychlejším receptem byly Francouzské tousty ze sekce „snídaně“. Na sladkou snídani si nepotrpím, ale toustový chleba obalený ve vajíčku, který má být ve finále sladký, jsem zkusit musela. Běžně si obaluji pečivo ve vajíčku a smažím na pánvi naslano. Sladká verze podle Kačky byla také dobrá a rozhodně rychlejší než smažit ráno palačinky.


Rajčatová polévka jako z restaurace




Rajčatovou polévku jsem obědvala několik let ještě na střední škole. Chodila jsem na ni do italské restaurace (už neexistuje) a stála tolik, co celý oběd v jídelně. Samozřejmě s jídlem v jídelně se nedala srovnat, za obědovou přestávku jsme ji stihly sníst a hlavně jsme u ní mohly kouřit. Polévka od Kačí se té z restaurace v ledasčem vyrovná, takže jestli jste ještě nakápli na dobrou rajčatovou polévku, pusťte se do receptu.


Z polévek jsem také uvařila zelňačku. Byla sice lepší, než moje obvyklá verze, ale té jakou dělá moje mamka nebo sestra stejně nesahala ani po kotníky.


Kari

Podle Kačky jsem vyzkoušela dva typy kari a to květákové a kuřecí. Obě byly hrozně dobré a zvládne je i úplný začátečník. Já dělala kari poprvé v životě a chutnalo mi víc, než, co jsem měla venku. Nakonec jsem oba recepty spojila a dělám ho s masem, ale také hráškem, mrkví a květákem. Je výborné. Hlavně nezapomeňte na citronovou trávu, koriandr a limetku, bez toho to nemá smysl vařit. Kari jsem dokonce připravovala pro mou rodinu na narozeninový oběd. Všem, babičce i mamce moc chutnalo, takže pro mě to je jídlo, které pravidelně vařím a vařit budu.



Závěrem můžu říct, že recepty, uvedené výše určitě nebyly těmi posledními, co jsem zkoušela uvařit. Nově se na blogu objevil recept na „Naší Goreng“ – smaženou rýži, na který už mám políčeno. Smaženou rýži mám ráda a často si ji dávám, ale ještě nikdy jsem nezkoušela dělat vlastní.



A co Vy? Znáte blok Kačky? A zkoušeli jste podle něj něco uvařit?



Krásný zbytek dne,



Teress


Podle koho už jsem na blogu vařili?

2 komentáře:

  1. Kačky blog sleduju snad od začátku, ale ještě jsem podle ní nic nevařila. Ale moc ráda vařím a peču podle Kačí z blogu Smooth Cooking :).
    BeautyOfLife blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tip, alespoň vím, podle koho mám vařit příště :-)

      Vymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)