sobota 22. července 2017

23. ročník Slavností chřestu

Ivančice – květen 

  
Několik let jsem se chystala na slavnosti chřestu do nedalekých Ivančic, bohužel to nikdy nevyšlo. Vloni už to vpadalo nadějně, dokonce jsme se na slavnosti rozjeli. Tehdy bylo krásné počasí, tak jsme si udělali pěkný výlet. Bohužel jsme se spletli a do Ivančic dojeli o týden dřív. Týden na to už bylo škaredě a nikam se nám nechtělo.  
  
Díky loňskému (ne)úspěchu jsem letos, více než kdy jindy, trvala na tom, abychom se do Ivančic podívali a neodradilo mě ani chladné počasí, ve kterém bych za normálních okolností čas trávit venku nechtěla. 
  
Navzdory nepříjemnému počasí bylo v Ivančicích docela hezky. Nepršelo, vítr ustal a pokud jste zvolili vhodný oděv nemuselo Vám prakticky nic chybět.  
  

Slavnosti chřestu v Ivančicích patří mezi ty největší na celé Moravě a mají za úkol připomínat historii a slávu pěstování plodiny ve městě.  




Letos se konal již 23. ročníkběhem něhož jste měli po tři dny příležitost ochutnat dobré jídlo, víno, poslechnout si hudbu nebo se zúčastnit jiného doprovodného programu, například kuchařské show s šéfkuchařem Janem Punčochářem, která se konala několikrát v průběhu víkendu. Na hlavním podiu vystoupil také David Kraus s kapelou nebo rocková kapela Kern či Rock String. Neděle pak probíhala převážně v rytmu swingu. 


Vzhledem k tomu, že se chřest v posledních letech opět dostal na špičku sezónních potravin, je o Chřestové slavnosti velký zájem. Výsledkem toho byl opravdu kvalitní kultur program, a také zájem špičkových restaurací předvést svoji kuchyni a nabídnout návštěvníkům výborné pokrmy převážně z chřestu.  



Zřejmě pro Vás nebude překvapením, že právě "gastrozóna" mě lákala nejvíc.  



Restaurace, které se v ní nacházely jsem většinou znala z brněnských food akcí, takže musím přiznat, že výběr jako je KaizenSonoRestaurant nebo La Bouchée, mě příliš nezaujal. To mi ovšem nezabránilo vybrat si něco z jejich nabídky chodů. 
  
Jak už jsem psala počasí nám příliš nepřálo, a proto jsme se rozhodli především pro polévky. Jako první jsme zvolili Miso polévku s rýžovými nudlemi od mé oblíbené restaurace KaizenBohužel polévka byla skoro studenácož její chuti nepřidalo, a proto jsme další chody z této restaurace raději vynechali. 
 
Miso polévku s rýžovými nudlemi - Kaizen

Naproti tomu chřestová kyselice z Hotelu Ryšavý byla horká, člověku zahrála žaludek a musím říct, že jsem si na ni opravdu pochutnala 
 
 Kyselice - Hotel Ryšavý
Koláč s bílým chřestem, jahodami a nočkem z pomerančového mascarpone, mě na rozdíl od Kyselice nezaujal - Hotel Ryšavý
I když jsem jídel měla ještě několik, byla jsem z nich převážně zklamaná. Velký podíl na tom mělo počasí, které se odpoledne začalo horšit, rozfoukal se studený vítr a než jsem si jídlo donesla od stánku ke stolu bylo studené. Každý mi dá určitě za pravdu, že i když "Jemné chřestové italské risotto s čerstvým citronovým tymiánem, bílým vínem, grilovanou krevetou a parmazánem" zní opravdu lákavě a člověk na to dostane hned chuť, za studena to moc chutné nebude. 
 
Chody z restaurace SonoRestaurant


Nikdy bych neřekla, že to, na čem si nejvíc pochutnám bude smažený chřest s tatarkou, vytažený rovnou z fritézyV této úpravě jsem chřest jedla poprvé a nenapadlo by mě, že to může být taková dobrota. (I když nezdravá.) 

Smažený chřest s tatarkou
  
Chřestových slaností mám pocity velmi rozporuplné. Nstraně jedné se mi líbil celý koncept, menší jarmark, a tak dobrý doprovodný program je vidět jen málokde. Na druhé straně jsem byla zklamaná z celé "gastrozóny", nejen z pokrmů jako takových, ale prodejní stránky restaurací mi nepřišly moc hezké. Ve většině z nich byl nepořádek, ubrusy špinavé…připadalo mi to jako na rybolovu než na gastro akci, kde byste měli degustovat pokrmy na určité úrovni.  
  
V neděli už se udělalo hezky. Věřím, že to v Ivančicích vypadalo o dost lépe a že mě osobně celý dojem zkazilo opravdu nepříznivé počasí. Bohužel teď to na další návštěvu této akce nevidím. 
  














  
  
Byl někdo z Vás v Ivančicích na chřestových slavnostech? Máte rádi chřest? A můžete mi doporučit nějakou dobrou akci na léto? Už strádám. 
  
  
Krásný víkend Vám Všem,  


Teress 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)