sobota 19. srpna 2017

Čtení na deku (část třetí)

Michal Viewegh  




Krásnou sobotu milí čtenáři, opět Vám přináším pokračování knižních tipů pro letní čtení, tentokrát poslední. Nedá se nic dělat, doba dovolených a prázdnin už končí a za chvíli tu bude podzim. 

Všechny knihy, o kterých se zmíním, jsem samozřejmě přečetla. Předem bych Vás ráda upozornila, že se jedná o takové ty „knihy o ničem“, ty mám totiž nejraději. Jestli Vás zajímá vzdělávací, motivační nebo dokonce naučná literatura, tak se budete muset porozhlédnout někde jinde. Pojďme se tedy opět podívat na knihy od Michala Viewegha. V dnešní poslední části mám několik knih, které se dle mého názoru autorovi až tak nepovedly, dočetla jsem je s velkým sebezapřením anebo je rovnou vrátila do knihovny. 



Biomanžel 
Michal Viewegh 
Druhé město, 2015 
Román 


Kniha je pokračováním díla Biomanželka, kterou jsem nečetla a po přečtení Biomanžela o to nemám zájem. Nic méně, domnívám se, že knihy na sebe v zásadě nenavazují a pro pochopení druhého dílu není třeba první číst. 

Hlavní hrdina Mojmír, skoro umře (aorta) a oživuje tak bezcitnou postavu alkoholika, kterému není nic (a nikdo) dobré. Manželka Hedvika ho opustí a on zůstane s její dulou, která ho nenávidí. 

Kniha je volným vyprávěním toho, co se děje Mojmírovi v hlavě a věřte mi, není to nic zajímavého. 



Nápady laskavého čtenáře 
Michal Viewegh 
Petrov, 2002 
Povídky 

Bohužel tentokrát jsem přečetla jen dvě povídky, absolutně jsem knihu nepochopila a působila na mě, jako z roku raz dva tři. Je psaná jakoby formou dopisů vždy nějakém spisovateli. Pro mě byla nezajímavá a velice nudná, tím Vás od čtení nechci odrazovat, ale za sebe rozhodně nemůžu doporučit. Dle mého názoru se jedná o nejhorší knihu autora. 



Na dvou židlích 
Michal Viewegh 
Petrov, 2003 
Sbírka fejetonů 


Kniha obsahuje 34 fejetonů, které byly psány pro Lidové noviny v průběhu roku 2002 a 2003, tšinou s politickou tématikou. Také se zde najde několik povídek o rodině a manželství. Fejetony jsou krátké, ale téma z oblasti politiky mi není blízké, a proto mě většinou nudily. Do novin jsou fejetony zřejmě dobré, ale jako knižní soubor je mít nemusím. 

Citace z knihy: 

"...Chtěla bych totiž rodit do vody." 
"Tak jo. Budeš rodit do vody..." 
... 
"Chtěla bych blondýnku," pronesla po chvíli zasněně. "kudrnatou." 
Pro vaši informaci: manželka, já i všichni naši příbuzní do čtvrtého kolena včetně jsme výlučně tmavovlasí. 
"Tak to nesmíš rodit do vody, ale do peroxidu." řekl jsem. V duchu jsem přemýšlel, jestli laktační psychóza může vypuknout už v pátém měsíci těhotenství. 
(. str., rozhovor mezi M. Wieweghem a jeho těhotnou manželkou) 




Z knih uvedených výše bych Vám nedoporučila nejraději nic, nezaujaly mě a jsem ráda, že už je mám z krku. Dnešním článkem jsme uzavřeli nejen pana Michala Viewegha od kterého jsme tu měli lepší ale i horší díla, ale také třídílnou sérii článků "Čtení na deku". To nám to rychle uteklo a podzim už pomalu klepe na vrátka. 



Co jste tohle léto přečetli Vy moji milí čtenáři? Jakou dobrou knihu byste nám doporučili? 



Přeji Vám krásný víkend a hodně zábavy při objevování nových knih, 




Teress 


Podobné články na blogu: 





2 komentáře:

  1. Biomanžel a ani Biomanželka mne nijak nelákali, jsem ráda, že jsem se nespletla :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to právě podle úvodu na obalu přišlo docela zajímavé, ale stojí to za nic.

      Vymazat

Děkuji za komentář, určitě mě potěší :)